Typ43

Das offizielle Forum der Audi 100/200 Typ43-IG - Datenschutzhinweise auf der Homepage:
Deutsche Flagge Schweizer Flagge Österreichische Flagge Finnische Flagge Belgische Flagge Schwedische Flagge Norwegische Flagge Lettische Flagge Dänische Flagge Luxemburgische Flagge Niederländische Flagge Ungarische Flagge Französische Flagge Polnische Flagge Britische Flagge Spanische Flagge Südafrikanische Flagge Russische Flagge US-Flagge
Willkommen im Forum der Audi 100/200 - Typ43 - IG!
We would also like to extend a very warm welcome to all our foreign friends!
Nous souhaitons (également) la bienvenue aux internautes d'ailleurs.
Aktuelle Zeit: 19 Dez 2018, 08:46

Alle Zeiten sind UTC+01:00




Ein neues Thema erstellen  Auf das Thema antworten  [ 198 Beiträge ]  Gehe zu Seite Vorherige 110 11 12 13 14
Autor Nachricht
BeitragVerfasst: 11 Mär 2018, 22:32 
Offline
Chef-Mechaniker
Chef-Mechaniker

Registriert: 15 Jan 2010, 00:02
Beiträge: 181
Wohnort: Sabac, Serbia
Hi Andreas,

Yes, I too prefer the Cortina over the Taunus, Cortina has 'softer' lines all around. I didn't know that only 1300s were produced as 2-doors!

I managed to get it running, and it's an interesting story, I've never heard of a similar problem. After rebuilding the carburetor and put a new AC pump in, the car would start for two seconds but wouldn't run, and it was spewing fuel back through the carburetor intake. Naturally, I assumed that one valve is burnt, stuck, or broken, causing the lack of compression on one of the cylinders, which messed up the vacuum and returned fuel to the air filter. So I went to take the engine head off to get to the valves. First we removed the exhaust pipe connecting to the manifold, and I cranked it, to see what'll happen at the exhaust. What happened was that the car started right up! Upon reconnecting the exhaust, engine died. I drove it to an exhaust service (and it was VERY loud!), and the guys there found a dead rodent in the center muffler :lol: 15 minutes and 20 euros later, a new muffler was installed, and I was on my way :D

Bild


Nach oben
   
BeitragVerfasst: 12 Mär 2018, 11:49 
Offline
Generaldirektor
Generaldirektor
Benutzeravatar

Registriert: 24 Dez 2006, 12:33
Beiträge: 2015
Wohnort: 76698
Hello,

yes, i´ve read that in a forum from the UK. The 2-Doors are also rare in Britain because of that. But i don´t how they handlet that in the export markets.

An a dead rodent is really a nasty surprise...

Best regards

Andreas


Nach oben
   
BeitragVerfasst: 09 Okt 2018, 08:11 
Offline
Chef-Mechaniker
Chef-Mechaniker

Registriert: 15 Jan 2010, 00:02
Beiträge: 181
Wohnort: Sabac, Serbia
I'm back after a while, and I've kept busy :D

The Cortina turned out to be the worst car I've ever owned, constantly breaking down, overheating, parts were next to impossible to find, and those that are available are insanely expensive. For example, ignition lock died after 91000 kilometers - something that's unheard of on a German car. The new one costs around 300 pounds :shock: So I sold it to Czech Republic to an enthusiast, good luck!

I bought a new daily driver this summer, a 1992 Polo G40

Bild


And I have a new classic, searched 2 years for a decent example and I finally found one:

Bild

Bild

Bild

1976 Volvo 244DL, 2.1 liter engine with 100 horsepower. In very good shape, but it hasn't been driven since 1998, so I need to do the brakes, rebuild the carburetor etc.


Nach oben
   
Beiträge der letzten Zeit anzeigen:  Sortiere nach  
Ein neues Thema erstellen  Auf das Thema antworten  [ 198 Beiträge ]  Gehe zu Seite Vorherige 110 11 12 13 14

Alle Zeiten sind UTC+01:00


Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 1 Gast


Du darfst keine neuen Themen in diesem Forum erstellen.
Du darfst keine Antworten zu Themen in diesem Forum erstellen.
Du darfst deine Beiträge in diesem Forum nicht ändern.
Du darfst deine Beiträge in diesem Forum nicht löschen.
Du darfst keine Dateianhänge in diesem Forum erstellen.

Suche nach:
Gehe zu:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Deutsche Übersetzung durch phpBB.de